سقف پاسیو

سقف پاسیو

سقف پاسیو

سقف پاسیو در تراس یا بالکن جزء لاینفک یک خانه ویلایی است. مخصوصا اگر منظره ای زیبا اطراف سازه را احاطه کرده باشد، وجود تراس می تواند چشم اندازی زیبا برای ساکنان فراهم آورد. تراس ها غالبا بدون سقف ساخته می شوند، اما به منظور جلوگیری از نفوذ آب باران و برف و حتی جلوگیری از فضولات پرندگان از پوشش های سقفی برای تراس ها استفاده می کنند. این عمل علاوه بر محفوظ ماندن تراس ها در شرایط جوی مختلف، سبب بهره وری بیشتر از این فضا نیز می گردد و از طرفی به زیبایی نمای سازه نیز می افزاید. همچنین میتوانید از ورق طرح سفال و دیگر پوشش سقف ها در این سازه استفاده نمایید در ادامه جزئیات نورگیر پاسیو می پردازیم:

قیمت سقف پاسیو

قیمت سقف پاسیو

امروزه داشتن تراس در کلیه بناها، یک مزیت به شمار می آید. از آنجا که همه تراسها زیر سقف شیروانی و اصلی ساختمان قرار نمی گیرند؛ در این صورت داشتن یک سقف خوب می تواند کاربری تراس را بهینه کند. با توجه به اینکه نور بخشی از ساختمان از سمت تراس تامین می شود استفاده از متریالی که تاثیر منفی در نور گیری آپارتمان نداشته باشد ضرورت دارد.

نکته دیگر در پوشش سقف تراس، استفاده از متریالی است که کمترین صدا را در زمان بارندگی یا وزش باد داشته باشد.

در صورت تمایل به عبور نور از پوشش سقف تراس و نورگیری بیشتر می بایست از ورق های شفاف (طلق) استفاده شود. ورق پلی کربنات دو یا چند جداره، پلی کربنات فلت، فایبرگلس، پلکسی گلس و حباب نور گیر از بهترین متریال موجود، جهت عبود نور هستند.

در شرایطی که نیازی به عبور نور از سقف تراس نباشد، می توان از انواع ورقهای پوششی نظیر تایل سنگ ریزه، سفال طبرستان، شینگل و ورق UPVC استفاده کرد.

 

پاسیو چیست؟

از آنجاییکه جهت تابش نور خورشید در طی روز تغییر می کند، تعبیه نورگیر پاسیو در اکثر بناها، با هدف تامین نور خورشید در تمام ساعات روز می باشد. به طور کل، پاسیو فضایی در خانه یا ویلاست که بیشتر کاربرد نورگیری برای فضای داخلی ساختمان را دارد و در طی روز نور طبیعی را برای فضای داخلی ساختمان فراهم می سازد. این سقف پاسیو از ورود مستقیم نور خورشید به داخل ساختمان جلوگیری می کند و براساس نوع پوشش انتخابی، پس از ممانعت از ورود اشعه های مضر خورشید، درصدی از آن نور را از خود عبور می دهد. در اغلب ساختمان ها و خصوصا آپارتمان ها، از این فضای نورگیر برای نگهداری گل و گیاه استفاده می شود.

به طور کلی برای سقف پاسیو از ورق پلی کربنات و یا حبابی استفاده می شود . مزیت استفاده از پلی کربنات بعنوان در نورگیر سقف پاسیو، مقاومت بالاتر از شیشه، ماندگاری در کلیه شرایط آب و هوایی و از همه مهم تر نشکن بودن آن است.

نوع دیگر از پوشش های قابل استفاده در سقف پاسیو، سقف های با نورگیرحبابی هستند. با استفاده از این پوشش شما می توانید نورگیر پاسیو خود را عایق سرما و گرما کنید. قابلیت دیگر این سقف ها تعیین میزان نور عبوری از سقف است، که با توجه به رنگ و کدر یا شفاف بودن حبابی قابل تعیین است.

نورگیر حبابی پاسیو

سقف پاسیو حبابی :

سقف پاسیو حبابی یا کوپل از دو بخش چفت شده تشکیل شده است. حباب این سقف از ورق اکرولیک بوده که با یک لایه ضد مواد UV پوشش داده شده است. این حباب ها بوسیله پایه ی فایبرگلاس به سطح سقف پاسیو یا حیاط خلوت متصل می شود. این پایه با جنس FIBERGLASS به رزین پلی استر مسلح بوده و استحکام بالایی در برابر آسیب های احتمالی از خود نشان میدهد. از مزایای نورگیر پاسیو حبابی میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • جلوگیری از آسیب های ناشی از تابش نور
  • مستقیم خورشید
  • کارایی بالا
  • زیبایی و ستاره دار کردن ملک
  • و دیگر مزایای این سازه

سقف پاسیو حبابی بهترین سقف موجود برای پوشش سقف حیاط خلوت می باشد زیرا دارای آبندی 100 درصد می باشد و با ایزوگام مراحل آبندی این سقف صورت میپذیرد و همانند پشت بام هر 10 تا 15 سال یک بار نیاز به آبندی مجدد را دارد بدیهی است تردد بر روی سقف پاسیو باید انجام پذیرد تا بتوان این یقف نورگیر را نظافت نمود زیرا سقف های نورگیر به مرور زمان بر اثر گرد و خاک کثیف شده و نورگیر سقف را پایینتر خواهد آورد به این منظور برای سقفهای پاسیو باید بازشو لحاظ کرد تا بتوان بر روی سقف نورگیر تردد نمود تا بتوان این نوع سقف را نظافت کرد تا نورگیری سقف همانند روز اول به بیشترین میزان خود برسد .

معمولا اجرای سقف های پاسیو در متراژ10 تا18 متر در یک روز کاری آفتابی توسط شرکت پوشش سقف صورت میگیرد و متراژ های بالاتر در 2 تا … اجرا میگردد.تمام سقف های پاسیو اجرا شده در این شرکت از بهترین متریال های موجود در بازار می باشد و دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می باشد شما با تماس با شرکت پوشش سقف می توانید در یک روز از بازدیدبرخوردار شوید و در روز بعد شکل ظاهری سقف پاسیو خود را همراه بابرآورد اولیه در روز بعد دریافت کنید معمولا همراه با عکس های اجرا شده نزدیک به کار شما ارسال خواهد شد با اعتماد کردن به شرکت ما سقف پاسیو خود را با بهترین کیفیت و ارزانترین قیمت از ما بخواهید.

نحوه نصب سقف پاسیو حبابی :

در ابتدا پایه ی نورگیر حبابی را به سطح زمین متصل کنید. این اتصال را بوسیله مواد ضد آب آب بندی و ایزوگام کنید. سپس نورگیر را روی این پایه ها نصب کنید.

هنگام نصب توجه کنید که علاوه بر تامین نور طبیعی مورد نیاز ایمنی سایبان نیز تامین شود. توصیه ما به شما برای سقف پاسیو حبابی استفاده از حباب های کوپل و پلی کربنات میباشد.

 

سقف کاذب نورگیر (پاسیو و حیاط خلوت)

یک سقف یا حتی یک سایبان در تابستان می‌تواند حیاط خلوت کوچک یا پاسیو شما را تبدیل به فضایی مطبوع برای گذراندن بعد از ظهر، استراحت و صرف صبحانه و عصرانه کند.

حداقل فایده پوشاندن پاسیو در طبقه اول یا بام حفظ انرژی، کاهش گرد و غبار و کثیفی و ممانعت از ورود حشرات، پرندگان و خزندگان است.

اجرای نورگیر ساختمان و تعبیه فضایی در ساختمان‌ها جهت تأمین نور برای اتاق‌هایی که در راستای شرق به غرب نیستند، بسیار مهم است. پوشش نورگیر (پاسیو و حیاط خلوت) ساختمان که به عنوان تأمین کننده نور ساختمان‌ها در روز کاربرد دارند، نیز در سال‌های اخیر اهمیت زیادی پیدا کرده است.

از آن جا که سقف نورگیر (پاسیو و حیاط خلوت) به صورت مستقیم با فضای آزاد ارتباط دارد، از جمله قسمت‌های ساختمان می‌باشد که محل هدر رفتن انرژی گرمایی و سرمایی از داخل ساختمان به بیرون می‌باشد. از این رو، برای این نوع از سقف‌های کاذب باید از پوشش‌هایی استفاده کرد که ضمن جلوگیری از نفوذ برف و باران به دیوارها و پنجره‌های مشرف به نورگیر ساختمان و نیز حفظ نورگیر بودن ساختمان (عبور دادن نور خورشید) باعث جلوگیری از به هدر رفتن انرژی گرمایی و سرمایی نیز شوند.

سقف کاذب حیاط خلوت معمولاً به صورت غیر دکوراتیو و سقف کاذب پاسیو معمولاً به صورت دکوراتیو اجرا می‌گردد.

از جمله پوشش‌هایی که معمولاً برای سقف کاذب نورگیر (پاسیو و حیاط خلوت) از آن‌ها استفاده می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1 ـ سقف کاذب پلکسی گلاس: همان گونه که در مطلب «آشنایی با انواع سقف کاذب» گفته شد، این نوع از سقف‌های کاذب نوعی از سقف کاذب طلقی هستند که در آن‌ها از پلکسی گلاس استفاده می‌گردد. پلکسی گلاس نوعی پلاستیک می‌باشد که ظاهری بسیار شفاف و شبیه به شیشه دارد و مقاومت آن نسبت به شیشه زیاد است. از ویژگی‌های این نوع سقف کاذب می‌توان به طور خلاصه سبکی، مقرون به صرفه بودن، مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش و درصد جذب رطوبت پایین را نام برد. سقف‌های کاذب پلکسی گلاس اجرا شده در نورگیرها معمولاً از نوع مشجر بوده و به صورت شبکه‌ای اجرا می‌شوند.

 

2 ـ سقف کاذب پلی کربنات: همان گونه که در مطلب «آشنایی با انواع سقف کاذب» گفته شد، این نوع از سقف‌های کاذب نوعی از سقف کاذب طلقی هستند که در آن‌ها از پلی کربنات استفاده می‌گردد. پلی کربنات نوعی پلیمر ترمو پلاستیک است که در سه نوع تخت توپر، مشبک (سلولی) و موج‌دار و به شکل تک لایه یا چند لایه تولید می‌شود. نوع معمولی آن‌ها ـ که روکش ضد اشعه ماوراء بنفش ندارد ـ در معرض نور آفتاب دچار تغییر رنگ بیشتری می‌شود، شفافیت کمتری دارد، گران‌تر است، انعطاف‌پذیرتر می‌باشد (بدون نیاز به گرما خم می‌شود)، فضای پشت آن در برابر آفتاب به شدت گرم می‌شود و خش‌پذیرتر هستند. به علاوه این که ورق‌های پلی کربنات دارای خاصیت آنتی استاتیک بوده و سطح آن‌ها ذرات گرد و غبار معلق در هوا را جذب نمی‌کند. با توجه به این ویژگی‌ها، ورق‌های پلی کربنات دارای روکش ضد اشعه ماوراء بنفش برای سقف‌های کاذب داخل محیط‌های باز نظیر نورگیر و پاسیو که در معرض نور آفتاب، باد، باران، برف و تگرگ هستند، و به صورت یکپارچه (بر روی شبکه‌ای از قوطی‌های آهنی) مورد استفاده قرار می‌گیرند. ورق‌های پلی کربنات در دو نوع شفاف و مشجر (دارای طرح‌های یخی، ابری، گالشی و …) و در رنگ‌های مختلف شیشه‌ای (بی‌رنگ)، برنز، آبی، شیری، زرد، قرمز، سبز و … تولید می‌شوند که نوع شفاف و شیشه‌ای (بی‌رنگ) آن بیشترین کاربرد را دارد. سقف‌های کاذب پلی کربنات اجرا شده در نورگیرها به صورت یکپارچه اجرا می‌شوند. سقف‌های کاذب پلی کربنات رایج‌ترین نوع سقف‌های کاذب نورگیر (پاسیو و حیاط خلوت) هستند که ضمن سبکی، مقاومت و رنگ‌بندی مناسب، در برابر سرما و گرما نیز مقاوم بوده و نور را به خوبی از خود عبور می‌دهند.

انواع سقف کاذب طلقی و ویژگی‌ها و موارد کاربرد آن‌ها

در بین انواع سقف کاذب، سقف کاذب طلقی بیشترین کاربرد را دارد و تقریباً در همه فضاها می‌توان از آن استفاده کرد. در سقف کاذب طلقی، از طلق‌های پلاستیکی به عنوان پوشش سقف استفاده می‌شود. طلق پلاستیکی در واقع، محصولی است که از پلاستیک فشرده شده با درصد مقاومت بالا ساخته شده و جایگزین بسیار مناسبی برای شیشه می‌باشد. در این نوع از سقف‌های کاذب امکان نورپردازی از بالای سقف وجود دارد و ضمن ایجاد زیبایی خاص، باعث کوتاه شدن ارتفاع نمی‌شوند و شما آن‌ها را احساس نمی‌کنید. با توجه به رنگ‌های مختلف این پوشش، می‌توان به راحتی رنگ سقف را با رنگ کاشی‌های دیوار و سایر وسایل هماهنگ کرد. برای دسترسی به فضای بالای سقف‌های کاذب طلقی نیازی به متخصص نیست و می‌توان خیلی ساده با بلند کردن طلق‌ها، آن‌ها را جابجا و به فضا و تأسیسات بالای آن‌ها دسترسی پیدا کرد.

از ویژگی‌های این نوع سقف کاذب می‌توان به طور خلاصه سبکی، مقرون به صرفه بودن، مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش، مقاومت در برابر عوامل شیمیایی مانند اسیدها و انواع پاک‌کننده‌های خانگی، مقاومت زیاد در برابر ضربه نسبت به شیشه، شستشوی آسان (حتی با بارش باران)، قابلیت عبور دادن نور از خود، درصد جذب رطوبت پایین و انتقال حرارت پایین را نام برد.

طلق‌های پلاستیکی استفاده شده در این نوع از سقف‌ها انواع و اقسام مختلفی دارند که پرکاربردترین آن‌ها عبارتند از:

الف) پلکسی گلاس

ب) پلی کربنات

در  سقف پاسیو ساختمان های شمالی و غربی  برای تامیین نور ساختمان و هوا گیری ساختمان تعبیه می گردد که مکانی برای تردد پرندگان و حیوان و گرد خاک می باشد این مشکل برای طبقات بالایی با بستن پنجره  حل خواد شد ولی برای طبقه اول که پاسیو در اخیار ایشان می باشد این مشکل باید با احداث سقف حل شود سقفی نورگیر که

دارای آبندی 100% باشد و بتواند نور واحد را نیز تامین کند برای پوشش سقف پاسیو می توان از نورگیر حبابی و نورگیر پلی کربنات استفاده نمود .

برای تعیین قیمت پوشش حیاط خلوت باید متراز سقف نورگیر پاسیو بر حسب متر مربع محاسبه گردد همچنین تعداد نورگیر های حبابی و ابعاد نورگیر حبابی که برای پوشش حیاط خلوت استفاده می گردد نقش تعیین کننده ای را ایفا می کند و نورگیری بیشتر را در تعداد اندک نورگیر حبابی و سایز بزرگتر می توانید ملاحظه بفرمایید.

نورگیر حبابی(کوپل) توسط ایزوگام  آبندی می گردد و نورگیر پلی کربنات توسط چسب آکواریوم و یراق آلات مخصوص پلی کربنات آبندی می گردد. نورگیری در نورگیر پلی کربنات بیشتر  نورگیر حبابی می باشد ولی بحث آبندی در   نورگیر حبابی بسیار  قوی تر از نورگیر پلی کربنات می باشد.

تمامی محصولات شرکت پوشش سقف دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می باشد و شما هموطنان گرامی می توانید در تمام شهرهای ایران از شرکت ما خدمات دریافت کنید وارسال جنس به تمامی مناطقتوسط ما میسر خواهد شد برای مشاهده تمامی تصاویر به قسمت گالری مراجعه فرمایید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید تا تصویر نمونه های اجرا شده با توجه به متراژ و نوع سقف در خواستی شما ارسال از طریق پیام رسان ها برای شما ارسال گردد.

پوشش پاسیو :

پوشش سقف حیاط خلوت، پاسیو و نورگیر امروزه کار آسان‌تری شده است، پوشش سقف نورگیر و پوشش سقف حیاط خلوت به روش‌های جدید صورت می‌گیرد. پوشش سقف نورگیر، سقف پاسیو و نورگیر یکی از نگرانی‌های سازندگان واحدهای مسکونی است. در این مقاله به چگونگی بهره‌برداری مناسب از انواع پوشش‌ها برای مسقف نمودن این فضاها می‌پردازیم.

ما به هر خانه ای وارد می شویم؟!

طیف گسترده محصولات ما , موجب می شود در هر خانه ای وارد شویم. اگر خانه ای پاسیو داشته باشد بهترین پیشنهادات برای پوشاندن پاسیو در اختیار ماست حداقل فایده  پوشاندن نورگیر پاسیو در طبقه اول یا نورگیر پشت بام  حفظ انرژی, و کاهش گرد و غبار و کثیفی, ممانعت از ورود حشرات, پرندگان و خزندگان است. اگر اهل ورزش باشیم این فضا برای این منظور ایده ال است.

در بام یا در حیاط فضا های آزاد و بدون استفاده می توانند به شکل یک آلاچیق , فضائی مفرح ایجاد نمایند و محلی مناسب برای گردهمائی های دوستانه باشند.مزیت آلاچیق های ما نسبت به سایر محصولات مشابه تنوع رنگ و شکل و روشنایی نسبی آن می باشد.

پوشش ورودی آپارتمان یا ساختمان میتواند ضمن محافظت درب ورودی از آفتاب و باران به ساختمان شخصیت جدیدی ببخشد و بر زیبائی مجموعه درب بیفزاید.پوشش تمام یا قسمتی از فضای حیاط بعنوان پارکینگ ضمن محافظت اتومبیل ها در مقابل برف و باران و … فضای حیاط را از سادگی در آورده و بعنوان یک عنصر معماری مورد توجه قرار گیرد.

بسیاری از استخر های خانگی بدلیل مسائل مشرفیت و یا حفظ پاکیزگی آب و خفظ دمای آب عملاً قابل استفاده نیستند. پوشش سقف استخر و دیواره های آن با ورق های پلی کربنات و با رعایت نکات فنی مربوطه بهترین پیشنهاد است.

سقف پاسیو

پوشش سقف حیاط خلوت

امروزه به دلیل کم بودن جا، فضا و کوچک شدن خانه‌ها افراد بسیاری خانه‌هایی که در دوطبقه همکف و دارای حیاط خلوت می‌باشند را خریداری می‌کنند و برای استفاده بهتر و بهینه از این فضاها به‌صورت‌های مختلف این فضاها را مشخص می‌نمایند. یکی از ابزارهایی که در سال‌های اخیر در این صنعت بیشتر استفاده می‌شود، پلی کربنات می‌باشد. پلی کربنات‌ها دارای ویژگی‌های مناسبی برای پوشش سقف حیاط خلوت و دیگر فضاها هستند.

از ویژگی‌های بارز پلی کربنات سبکی، مقاومت و رنگ‌بندی مناسب این کالا می‌باشد. همچنین پلی کربنات‌ها در برابر سرما و نور خورشید نیز مقاوم می‌باشند. کافیست طراحی و اجرای مسقف کردن حیاط خلوت خود را به ما بسپارید. با آهن‌کشی مناسب و تمیز زیر نظر متخصصان این حوزه و با استفاده از پلی کربنات این کار را به بهترین شکل ممکن ارائه می‌دهیم. همچنین این مواد برای پوشش پاسیو نیز به‌کاربرده می‌شوند چرا که پلی کربنات نور را از خود عبور می‌دهد.

سقف پاسیو و انواع آن

 پوشش سقف پاسیو یکی از موارد مهم در دکوراسیون و طراحی واحدهای مسکونی همکف و چندطبقه می‌باشد. این پوشش در انواع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد که می‌توان به نمونه‌هایی همچون پوشش فایبرگلاس، مات و شفاف، پلی کربنات و همچنین پوشش حبابی نورگیر اشاره نمود. هریک از موارد گفته‌شده از ویژگی‌های مشخصی برخوردار هستند که می‌توانند گزینه مناسبی برای پوشش دهی حیاط خلوت شما به‌حساب بیایند.

 

پیشنهاد میکنم مقاله پوشش سقف جهت آشنایی با انواع پوشش های سقف را مطالعه بفرمائید

به‌عنوان‌ مثال پوشش حیات خلوت از جنس شفاف برای نوردهی بیشتر و تماشای ستارگان بسیار مناسب‌تر می‌باشند. در کنار این موارد می‌توان به این نکته مهم اشاره نمود که محیط و میزان فضا نیز در انتخاب این دسته از پوشش‌ها تأثیرگذار هستند. در ادامه همراه ما باشید تا شما را بیشتر با انواع این سقف‌های پوششی برای حیاط خلوت آشنا کنیم.

برای تعیین قیمت سقف نورگیر حبابی مشاوره و بازدید به صورت کاملا رایگان می توانید با مشاوران خود در شرکت پوشش سقف در تماس باشید.

 

86 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.